23 Aralık 2009 Çarşamba

bir öykü daha

Avrupa'nın ünlü sanat merkezilerinden birinde, çocuğun biri, vitrinde çok hoş bir tablo görür.Tablonun bedeli oldukça yüksektir. Çocuk bu tabloyu bir sonraki yıl ağabeyinin doğum gününe almak ister ve bir iş bulup kıt kanaat geçinerek biriktirdiği tümpara ile mağazaya gider.Şanslıdır, tablo hala satılmamıştır. İçeri girer, tabloyu bir süre yakından izledikten sonra resmi yapan sanatçıyı bulur ve; "Abimin doğum günü için bu resmi satın almak istiyorum, tüm param da bu kadar" der, parayı ressama uzatır. Ressam parayı alır ve bir süre düşündükten sonra resmi paketler ve çocuğa verir.Çocuk paketini alır ve teşekkür ederek çıkar.Mağazada adamın arkadaşları da vardır ve şaşkın şaşkın sorarlar: "Sen ne yaptın, o resmin değeri milyonlar ederdi. Neden bu kadar düşük bir rakama sattın?"Ressam cevap verir: "Evet, ben bu resme belki milyonlarını verecek bir sürü insan bulabilirdim, ancak tüm servetini bu resme verecek kaç kişi bulabilirdim? ...
"Sözün Özü: Günümüzde insanlar her şeyin fiyatını biliyor, fakat hiçbir şeyin değerini bilmiyorlar. Oscar WILDE
netten

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

lütfen fikrinizi belirtin:) fikriniz benim için önemli...